HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia

  • Flexibel studeren
  • Je docent is altijd bereikbaar
Beoordeling LOI:

€ 275,00 p/m Meer informatie

HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia

In het HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia leer je media strategisch inzetten. De opleiding biedt een interessant keuzeprogramma. Je volgt een module mediastrategie en vult deze aan met één of meer... Lees meer

In het HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia leer je media strategisch inzetten. De opleiding biedt een interessant keuzeprogramma. Je volgt een module mediastrategie en vult deze aan met één of meer modules naar keuze. Bijvoorbeeld over user research, storytelling of brand design. Het behaalde diploma kan bij doorstroming naar de bachelor CMD worden ingebracht om vrijstelling aan te vragen voor de inhoudelijk overeenkomende modules.

Over deze opleiding

Infomercial HBO-programma
  • Nu starten = snel een waardevol diploma
  • Inclusief vakliteratuur
  • Geen vooropleiding nodig
  • Begeleiding door ervaren professionals
Bel 071 – 545 1234
  • Vragen of persoonlijk advies?
  • Telefoon Bel 071 - 545 1234
  • Whatsapp WhatsApp
  • Kalender Adviesgesprek
  • Mail Stuur een e-mail
  • Help Veelgestelde vragen
Uitgebreide opleidingsinformatie

Algemene informatie

Marketingcommunicatie speelt een belangrijke rol in de wijze waarop bedrijven zich naar buiten toe presenteren en zich onderscheiden van de concurrentie. Marketingcommunicatie kan zelfs bepalend zijn voor winst of verlies van een organisatie. Het HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia leert je hoe media strategisch kan worden ingezet bij organisatie- en productmarketing.

De opleiding bestaat uit een centrale module Mediastrategie, aangevuld met minimaal één keuzemodule. Door zelf de opleiding samen te stellen, bepaal je in welke aspecten je je extra wilt bekwamen en in welke richting je je specialiseert. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een module over user research, storytelling of brand design.

De opleiding is sterk praktijkgericht. Je doet de benodigde kennis op en past deze meteen toe in uitdagende opdrachten. Daarbij krijg je begeleiding van professionals met veel ervaring in de praktijk.

Vraag de studiegids aan

  • Alle informatie over je opleiding.
  • Meer over studeren bij de LOI.
  • Binnen enkele minuten in je mailbox.
Studiegids aanvragen

Daarom kies je voor de opleiding HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia

  • In korte tijd aantoonbare kennis op HBO-niveau.
  • Nu starten = snel een waardevol diploma op zak.
  • Inclusief alle benodigde vakliteratuur, geen extra kosten.
  • Flexibel keuzeprogramma, bepaal zelf wat je leert.
  • Begeleiding door professionals met veel ervaring in de praktijk.
  • Geen vooropleiding vereist.
  • Biedt mogelijkheid tot vrijstelling bij de volledige bacheloropleiding CMD.

Wat is een kort HBO-programma?

Wil je wel kennis op HBO-niveau opdoen, maar geen vierjarige opleiding volgen? Dan is een kort HBO-programma de ideale keuze. In korte tijd verdiep je je gericht in een onderwerp en behaal je een waardevol diploma.

Een kort HBO-programma bestaat uit één of meerdere modules uit een volledige bacheloropleiding of Associate degree (Ad). Je profiteert dan ook van dezelfde kwaliteit. En wil je later alsnog de bachelor of Ad volgen? Dan kun je het diploma inbrengen om vrijstelling aan te vragen voor de inhoudelijk overeenkomende module(s).

Doelgroep en toelating

Hulp bij je studiekeuze?

Heb je nog vragen of wil je advies over je studiekeuze? We helpen je graag in een persoonlijk telefonisch gesprek.

Plan je adviesgesprek

Doelgroep en beroep

het HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia is bestemd voor iedereen die zich in zijn functie bezig houdt of wil houden met het ontwikkelen van mediastrategieën en (marketing)communicatie. Bijvoorbeeld voor (aankomend) marketingmedewerkers of -specialisten bij een middelgroot tot groot bedrijf of voor medewerkers van media- of reclamebureaus.

Toelating

Voor toelating tot dit korte HBO-programma is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is HAVO-/MBO-niveau gewenst.

Inhoud van de opleiding

Inhoud van de opleiding HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia

De opleiding bestaat uit een centrale module Mediastrategie, aangevuld met minimaal één keuzemodule. Zo verdiep je je bijvoorbeeld in brand design, storytelling, user research, mensgericht ontwerpen, identiteit en imago of in online marketing en adverteren. Ideaal, zo volg je alleen de modules die jij interessant vindt en waarin in je je wilt specialiseren.

Meer over inhoud

De opleiding bestaat uit de centrale module Mediastrategie en minimaal één van de onderstaande keuzemodules.

Mediastrategie

Deze module gaat uitgebreid in op het ontwikkelen van een mediastrategie. Je leert een strategie schrijven, beoordelen en effectief uitvoeren binnen het gestelde marketingcommunicatieplan. Onderwerpen zijn o.a. technieken en componenten van een mediastrategie, mediadoelstellingen, de samenhang tussen mediastrategie en organisatiedoelstellingen, mediatypen, succes- en risicofactoren, het opstellen van een ontwikkeltraject, planning en kosten.

Keuzemodules:

User research

Je leert hoe onderzoek kan worden ingezet om het gedrag, de houdingen en de doelen van gebruikers te achterhalen. Belangrijke informatie bij het ontwikkelen en verbeteren van digitale media en applicaties! Je leert de belangrijkste methoden en technieken kennen én toepassen. Ook leer je rapporteren over de resultaten en deze te vertalen naar meer concrete vormen zoals persona’s en scenario’s.

Storytelling en beleving

De module Storytelling en beleving leert je storytellingtechnieken inzetten om je marketing- of communicatieboodschap beter over te brengen. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: hoe vertel je een verhaal, moderne storytelling, het ondergaan van storytelling, productiemiddelen, toepassingen en praktijkvaardigheden.

Marketingcommunicatie

In deze module maak je kennis met de verschillende vormen van marketingcommunicatie, zoals sponsoring, reclame en social media. Je leert hoe je op basis van een marketingplan een marketingcommunicatieplan opstelt. Hierbij formuleer je SMART-communicatiedoelen en stel je een planmatige aanpak voor de marketingcommunicatie op. Tot slot gaat de module in op het onderscheiden en verwoorden van unieke verkoop- en aankoopargumenten, het segmenteren van de doelgroep en het positioneren van een merk, product of dienst.

Brand design & management

Merken als CocaCola, Apple en MacDonald’s zijn wereldberoemd. In deze module leer je hoe een dergelijk sterk merk wordt ontwikkeld. Je doet vaardigheden op in het ontwerpen van een merk, het meten van een succes van een merk en het toepassen van merken in jouw mediaproducten.  

In de module komen drie gangbare modellen aan bod: Merk-Wijzer, het Brand-BASICS-model en het Customer brand journey-model. Ook besteedt de module uitgebreid aandacht aan het analyseren van merken, het relateren hiervan aan het gevoerde merkbeleid en het doen van voorstellen om wijzigingen in de branding van een merk aan te brengen. Ook is er aandacht voor de rol van gesprekspartner voor merkverantwoordelijken in organisaties.

Online marketing en adverteren

In deze module maak je kennis met de verschillende mogelijkheden die je online hebt om een organisatie, product of dienst onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Je leert over de verschillende fasen van de klantreis, het verschil tussen organische en betaalde marketing, de mogelijkheden van social media en en de inzet van retargeting. Ook leer je hoe je deze effectief inzet en het effect meet.

Na het volgen van deze module kun je bedrijven adviseren over hun online marketing en weet je welke factoren bijdragen aan het succes van online marketing en advertenties

Identiteit en imago

Je leert in deze module een analyse uitvoeren m.b.t. de identiteit en het imago van een organisatie en een basis voor het gewenste imago creëren door middel van een sustainable corporate story. Ook leer je identiteit en imago strategisch en tactisch beïnvloeden met behulp van modellen en technieken zoals de gap-analyse, het linkage-model van Grunig en Hunt en het 7-stappenplan van Van Riel.

Mensgericht ontwerpen en testen

Tijdens de module Mensgericht ontwerpen en testen ontdek je hoe mediaproducten steeds beter uitgediept en geoptimaliseerd kunnen worden. Door verschillende fases (ontwerpen, testen en verbeteren) wordt er een begrijpelijk en bruikbaar mediaproduct gerealiseerd. Je maakt kennis met verschillende methoden zoals PDCA, Lean en Scrum.

Mediatechniek verkennen

Deze module biedt brede kennis over verschillende digitale mediatechnieken. Zo leer je onder andere over hoe kleur en tekst digitaal worden weergegeven en hoe je beeld, geluid en video kunt bewerken. Elk mediakanaal vraagt om een andere aanpak. Wat is bijvoorbeeld een goede balans bij een website en waar moet er aan gedacht worden bij een mobiele site, responsive site of een app?
Ook krijg je inzicht in diverse netwerken waarover digitale media verspreid kunnen worden, de verschillende beveiligingsrisico’s en de maatregelen die hier tegen genomen kunnen worden. Verder maak je kennis met programmeertaal voor het web (zoals HTML, CSS en Javascript) en het content management systeem WordPress.

Inclusief vakliteratuur

De benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Je hoeft zelf geen boeken meer aan te schaffen.

Examens en diploma

Examens

De modules worden afgerond met een één of meer praktijkopdrachten en/of een flexibel examen. Praktijkopdrachten kun je gewoon thuis maken. Een flexibel examen kan iedere werkdag worden afgelegd op ruim 20 locaties door heel Nederland. Je hoeft niet te wachten op een examendatum en kunt meteen examen doen wanneer jij er klaar voor bent. En dat scheelt veel tijd!

De examenkosten zijn afhankelijk van de gekozen modules. Meer informatie ontvang je tijdens de opleiding.

Wij werken bij deze opleiding samen met Diplomasafe.

Mogelijke vervolgopleidingen

Na afronding zijn er diverse vervolgopleidingen mogelijk. Kies bijvoorbeeld voor de bachelor Communication and multimedia design (CMD). Het behaalde diploma kan vaak worden ingebracht om vrijstelling aan te vragen voor de inhoudelijk overeenkomende modules. Het exacte aantal studiepunten (EC) is afhankelijk van de gekozen modules.

Succesvolle afronding van dit korte HBO-programma geeft recht op toelating tot elke bachelor of Associate degree van LOI Hogeschool, mits je op het moment van doorstromen 21 jaar of ouder bent. Houd er wel rekening mee dat er aanvullende (wettelijke) toelatingsvoorwaarden kunnen gelden.

Studiemethode en begeleiding

Online

Bij LOI studeer je volledig op jouw manier: waar, wanneer en hoe snel je wilt. Door flexibel online studeren kun je je opleiding gemakkelijk combineren met werk en privé. Je krijgt begeleiding van ervaren docenten die altijd voor je klaar staan.

In de persoonlijke online leeromgeving, LOI Campus, volg je gemakkelijk je voortgang. Je hebt direct contact met docenten en medestudenten en je vindt er handige online tools die je helpen om slim en doelgericht te studeren.

  • Starten kan iedere dag.
  • Studeer waar, wanneer en hoe snel je wilt.
  • Altijd online begeleiding door ervaren docenten.
  • Overzicht en houvast met LOI Campus.
  • Optimaal te combineren met werk en privé. 

Studeren vanuit het buitenland

Ook vanuit het buitenland kun je zonder problemen aan de slag. Contact met docenten en medestudenten loopt gewoon via internet. Houd er wel rekening mee dat de meeste examens alleen in Nederland plaatsvinden (flexibele examens deels ook in Paramaribo en Willemstad).

Ook eventuele fysieke contact- of praktijkdagen worden uitsluitend in Nederland georganiseerd. Deze zijn soms verplicht, maar de data worden altijd ruim op tijd bekendgemaakt, zodat je je reis goed kunt plannen.

Kijk voor meer informatie bij de veelgestelde vragen.

Leren van professionals met veel ervaring

Je krijgt altijd online begeleiding. Onze docenten hebben ruime ervaring in vakgebied van je opleiding. Zij weten precies wat er in de praktijk belangrijk is en gebruiken die kennis om jou te begeleiden..

Studieduur en kosten

Kostenoverzicht ontvangen?

  • Ideaal bij het gesprek met je werkgever.
  • Alle kosten overzichtelijk bij elkaar.
  • Handig bij je studiekeuze.
Nu aanvragen

Kosten

Omschrijving Bedrag
Collegegeld Online 12 x € 275,00
Inschrijfkosten en dossiervorming € 75,00 (éénmalig)

Betaalopties LOI

  • Betaling per maand
  • Betaling in één keer of per jaar (met 3% korting)

Goed om te weten

  • Langer studeren zonder extra kosten.
  • Alle lesmaterialen inbegrepen.
  • Binnen 14 dagen kosteloos te annuleren.
  • Geen tussentijdse prijswijzigingen.
  • Eventuele herexamens worden apart in rekening gebracht.

Studieduur

  • Standaard studieduur: 12 maanden.
  • Kosteloos te verlengen tot 2 x de standaard studieduur.
  • Sneller afronden mogelijk met een hoger studietempo of door vrijstellingen.

Betaalt je werkgever?

  • Veel werkgevers betalen (een deel van) de opleidingskosten.
  • Check of je een opleidingsbudget hebt (meestal € 750,- tot € 1200,-).
  • Is de opleiding wettelijk verplicht? Dan moet je werkgever betalen.
  • Geef op het inschrijfformulier aan of je werkgever de opleiding betaalt.

Informatie voor werkgevers

Kostenoverzicht

De getoonde kosten zijn inclusief:

  • Collegegeld en lesmateriaal
  • LOI-examenkosten
  • Eénmalig inschrijfgeld

Kostenberekening per

Collegegeld Online 12 x € 275,00

Inschrijfgeld* € 75,00

Kostenoverzicht ontvangen

* Te voldoen in de eerste termijn