De opleiding omvat de volgende modules:
Creatief concept schrijven
In deze module leer je hoe je creativiteit inzet bij het bedenken en schrijven van een concept: de basis van elke mediaproductie. Er is onder meer aandacht voor creatieve barrières en versnellers, het creatief proces en creativiteitstechnieken. Je past de opgedane kennis gelijk toe en organiseert voor een organisatie naar keuze een creatief proces rond een (fictieve) mediaproductie.
Mensgericht ontwerpen en testen
In deze module leer je hoe je stapsgewijs inspeelt op de manier waarop gebruikers mediaproducten ervaren. Je doet vaardigheden op rond iteratief werken, zodat je in de verschillende cycli van ontwerpen, testen en verbeteren een optimaal product kunt ontwikkelen. Je maakt hierbij gebruik van mensgerichte ontwerptechnieken, prototyperingsmethoden en ontwikkel- en uitvoeringsmethodieken.
Visueel communiceren
Als toekomstig ontwikkelaar moet je weloverwogen beslissingen nemen rond de esthetiek en begrijpelijkheid van mediaproducten. In deze module leer je alles over visuele communicatie. Theorieën, universele ontwerpprincipes en handige feitjes en weetjes worden helder uiteengezet.
Grafisch ontwerpen
Deze module geeft basiskennis en vaardigheden op het gebied van grafisch ontwerpen. Aan het eind van de module is het gehele proces doorlopen van briefing en concept tot eindpresentatie.
Praktijkintegratie Campagnevoorstel maken
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang.
Deze opdracht is gericht op het maken van een creatief concept voor een communicatiecampagne rond een communicatieprobleem. Je werkt dit uit in een aantal ontwerpen voor diverse media.