De opleiding bestaat uit acht modules:
Management en organisatie
De wijze waarop een organisatie is gestructureerd is sterk bepalend voor het succes van de organisatie. In deze module leer je daarom over organisatie-indelingen, organisatie-structuur, groeifasen van organisaties, bedrijfswetgeving en ondernemingsvormen, managementtheoriën, duurzaamheid en MVO.
Projectmanagement
In de module Projectmanagement wordt een kader aangereikt voor het in projectverband functioneren van projectmanagers, marketing- en salesspecialisten en andere medewerkers. De module bereidt voor op het aanpakken van praktijkintegratieopdrachten in deze opleiding en projecten in de latere beroepspraktijk.
Inleiding sales
Sales is een vak apart. Een vak dat met de snelle groei van internet bovendien sterk ontwikkeld is en geprofessionaliseerd is. In deze module maak je kennis met sales, koopprocessen en gedragingen, modellen, planningen en gesprekstechnieken. Na afronding ben je in staat om de opgedane kennis en inzichten toe te passen in een verkoopomgeving.
Oriëntatie bedrijfseconomie
Deze module biedt inzicht in de basisbegrippen uit de bedrijfseconomie. Zo leer je onder andere onderscheid maken tussen verschillende soorten kosten. Ook het opstellen van de balans en de resultatenrekening van een organisatie komt aan bod. Daarnaast leer je kostprijzen opstellen en doe je kennis op over de financiering van een organisatie.
Marketing A1
Deze module biedt een brede basis in het vakgebied marketing. Onderwerpen die aan bod komen zijn: marketingconcept, marketingplanning, marketingstrategie, markt- en vraagbegrippen, marketinginstrumenten en toepassingsgebieden.
Marketing A2 - verdieping
De economie is constant in beweging. Het marketingvak is dan ook zeer dynamisch. Deze module biedt een verdieping op de module Inleiding marketing en versterkt je kennis op marketinggebied. Je leert onder andere over marktonderzoek, marketinginstrumenten, online marketing, internationale marketing, financiële en portfolio-analyse, de SWOT-analyse en marketingstrategie.
Effectief communiceren
In deze module leer je je mondeling en schriftelijk correct en effectief te kunnen uitdrukken. Je bent in staat een tekst te begrijpen, te produceren of samen te vatten binnen een steeds intercultureler wordende context.
Business English B2
In de zakenwereld is Engels de voertaal. Wil je succesvol zijn in ‘business’ dan is het essentieel die taal goed te spreken. Deze module leert het Engels dat gebruikt wordt in het bedrijfsleven. Denk onder andere aan de specifieke termen en het taalgebruik om te onderhandelen, ideeën te presenteren of zakelijke afspraken te maken. Ook aan eventuele culturele verschillen tussen jou en je zakelijke partners wordt aandacht besteed. Daarbij bevat deze module een belangrijke mondelinge component. De spreekvaardigheid wordt geoefend door actief deel te nemen aan uiteenlopende zakelijke dialogen. Na het volgen van de module kom je dus zowel op papier als face-to-face, professioneel over. De module wordt afgesloten met het internationaal erkende examen voor het Business English Certificate Vantage (ERK-niveau B2) van Cambridge Assessment English, onderdeel van de University of Cambridge.