Strategisch management
Strategisch management is een geïntegreerd vak. Onderdelen van verschillende managementdisciplines zoals marketing, human resources en financieel management komen hier samen. Een goede strategie vereist immers inzicht in de gehele bedrijfsvoering.
VBA - Financiering
Na het afronden van deze module ben je in staat om complexe overwegingen te maken met betrekking tot de financiering van activiteiten van een organisatie, met vreemd of eigen vermogen. Zo kun je onder ander risico’s afwegingen bij financiering, activa waarderen bij fusies en overnames en financieringskosten berekenen.
Inleiding big data
Na afloop van deze module begrijp je vanuit business en organisatieperspectief hoe Big Data kan bijdragen aan de bedrijfsstrategie en bedrijfsdoelstellingen, zoals winst of continuïteit. Ook krijg je globaal inzicht over hoe Big Data projecten kunnen worden opgezet en begrijp je de impact en het belang van Big Data op het bedrijfsproces en welke nieuwe rollen of functies zijn ontstaan om met Big Data te kunnen werken en voorspellen.
Business intelligence en databasetechnologie
In deze module leer je te werken met de terminologie, (modellering)technieken, tools en processen. Na afronding begrijp je de verhouding tussen traditionele Business Intelligence en ongestructureerde Big Data-analyse. Waar BI door zijn convergerend en ordenend vermogen bijdraagt tot optimalisatie, draagt Big Data juist bij tot extra divergerend vermogen. Zo kan uiteindelijk een betere strategische visie ontwikkeld worden.
Praktijkintegratie Financering en automatisering
In de praktijkintegratie module pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Deze opdracht is gericht op het verkennen van de toepassing van FinTech voor de werkgever. Aan de hand van bronnenonderzoek ga je op zoek naar een Fintech- toepassing voor een vraagstuk van de werkgever. Denk hierbij aan de toepassing van Blockchain voor contracten, robotisering van administratieve processen of big data voor dataverwerking.